fredag 20 januari 2012

Vad kan det bli av förskoleChatt?

Igår frågade @Haudlgnot mig om det fanns en förskolechatt på Twitter. Det finns en övergripande för alla skolformer i #Skolchatt som har fungerat fantastiskt bra. Kan vi hitta en likande form för bara förskolefrågor?

Jag har försökt samla de flesta twittrande förskolepedagoger på @Skaparn/pedagoger-fsk. Där finns både förskollärare, förskolechefer, barnskötare och specialpedagoger. Även en o annan student. Just nu samlar jag ett 60-tal på och det ökar hela tiden. Det kanske finns tillräckligt många förskolepedagoger som twittrar nu, så att det är idé med en förskoleChatt?

Några förslag på ämnen att samtala om har redan anlänt. 
  • Anknytning
  • Inskolning 
  • Relationer
  • IUP
  • Förhållningssätt 
  • Mångkulturellt
  • Lärandet

Vi fortsätter klura på detta under tagen #fskChatt, så får vi se vad som händer.

3 kommentarer:

  1. Spännande med en förskolechat. Ett enkelt sätt att få nya tankar och bekräftelse/tvärtom. Jag skulle vilja att ämnet teknik kunde lyftas.
    Mvh Katarina Johnsson Tärnell.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar idén, men eftersom jag börjat "tappa" Twitter - av allt att döma till förmån för Google+, så vet jag inte hur aktiv jag skulle vara i en sådan chatt. Å andra sidan finns det inga garantier för att jag skulle vara mer aktiv om den hölls på G+, så jag vet inte...

    Men det är som sagt en bra idé och en resurs som kan behövas. Jag lägger till dig i min lista över förskolebloggar på "Skäggig Dagisfröken" och hoppas det lockar några fler.

    SvaraRadera